Handelsbetingelser

BETALING

Betalingskort
Vi modtager Dankort, VISAdankort og MasterCard. Der tages ikke gebyr ved betaling på bbuy.dk
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Bankoverførsel til
regnr: 7854 Konto nr.: 0001544645
Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Vigtigt! Husk altid at tilføje navn eller ordrenummer på din indbetaling.

Bankoverførsel fra udlandet
IBAN: DK3678540001544645      SWIFT: JYBADKKK

Brugtmoms
Brugte varer: Der er ikke moms på brugte varer.
Nye varer: Alle varer er inkl. moms og evt. afgifter. 
Vi sælger ikke til Færøerne og Grønland uden moms.
Når du handler handler på bbuy.dk indgås alle aftaler på dansk

ViaBill
Ved betaling med ViaBill, læs mere her: viabill.dk/kredit.
Hvis du fortryder et køb, kan aftalen om betaling via ViaBill også fortrydes.

Levering
Vi leverer småforsendelser inden for det meste af Danmark for kr. 49,00.
Ved tungere produkter afregnes forsendelsesomkostninger iflg. aftale. Kontakt os for nærmere information inden bestilling.
Vi benytter UPS til forsendelse af pakker. Større bestillinger leveres med fragtmand. Leveringstiden er mellem 2 og 5 hverdage efter modtagelse af din bestilling. Der kan i særlige tilfælde være længere leveringstid.
Vi leverer de fleste varer til alle lande inden for EU

Fortrydelsesret
Som forbruger du har 14 dages fortrydelsesret når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til butik@bbuy.dk eller benytte vores standardfortrydelsesformular i henhold til lovgivningen. Det er ikke nødvendigt at udfylde den, bare du skriver et par ord om hvorfor du sender varen retur. Husk endelig at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: TV, store højttalere, og andre omfangsrige produkter.

Varens stand når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Best Buy ApS
Gl. Kongevej 132
1850 Frederiksberg C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse samt fødselsdato. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Best Buy ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på bbuy.dk er: Best Buy ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: butik@bbuy.dk 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Bo Kristensen eller Bjarne Kristensen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Billeder af varer på bbuy.dk
TV og anlæg kan være vist med tilbehør, f.eks. stand til fjernsyn eller anlæg. Med mindre andet er angivet er det udstyr der som regel kan tilkøbes. Dog følger der altid en fjernbetjening med til fjernsyn med mindre andet er aftalt eller angivet. Fjernbetjening er ekstraudstyr til anlæg.

Generelle oplysninger
Virksomhedens juridiske navn: Best Buy ApS
Organisationsform: Enkelmandsvirksomhed
CVR-nummer: 39502089

Adresse butik:
Gl. Kongevej 132,
1850 Frederiksberg C
31 53 62 79
butik@bbuy.dk